jak zrobić...

Od ścięcia z "krzaka" do oczyszczonego owocu.

jak zrobić...

Postprzez Rafikius » 21 lut 2019, o 10:06

... gładkie powierzchnie na dużym obszarze tykwy? tzn. jakiego narządzia używacie wtym celu?


Chciałbym otrzymać tykwę, która prawie całą swą powierzchnią będzie "świecić" na ów ciepły pomarańczowo-czerwony kolor z pozostawionymi tylko z kilkoma nieświecącymi fragmentami o pełnej grubości.


Choćbym nie wiem jak się starał, wychodzi mi poszarpana powierzchnia :-(

Czy frezuje się od razu na całkowitą żądaną głębokość czy na raty?
Rafikius Mężczyzna

115-119 postów

 
Posty: 117
Dołączył(a): 5 sie 2012, o 10:05
Uprawiam tykwę od: 1 kwietnia 2012



Advertisement

Re: jak zrobić...

Postprzez Jufima » 27 lut 2019, o 00:28

Pytanie w próżnie :?
mustysia
Jufima Kobieta

205-209 postów

Avatar użytkownika
 
Posty: 208
Dołączył(a): 10 wrz 2015, o 07:51
Uprawiam tykwę od: 1 czerwca 2014



Re: jak zrobić...

Postprzez Rafikius » 27 lut 2019, o 13:34

Lepiej by mi było fotke wrzucić, która lepiej by obrazowała o co mi biega, ale aparat zdechł, a przed smartfonem bronię sie jak mogę.
BTW> Zmiana na lepsze w działaniu forum.
zaczeły mi przychodzic powiadomienia o nowych postach.
Ale RSS\y nadal leżą
Rafikius Mężczyzna

115-119 postów

 
Posty: 117
Dołączył(a): 5 sie 2012, o 10:05
Uprawiam tykwę od: 1 kwietnia 2012



Re: jak zrobić...

Postprzez wila » 27 lut 2019, o 20:44

Ja osobiście nie lubię dużych wyfrezowanych powierzchni -po 1. nie podobają mi się , po 2. frezowanie bardzo osłabia skorupę, masz coś o grubości skorupki jajka i takiej samej odporności na uszkodzenia. A przecież frezowanie to pierwszy etap obróbki, potem będziesz jeszcze wiercił i obracał tykwę w rękach 1000 razy, łatwo przycisnąć za mocno i wgnieść skorupkę.
Ja frezuję od razu na pożądaną grubość, tak radził Calabarte i to jest dobra rada, pozwala zaoszczędzić czas. Gładką powierzchnię można uzyskać przy pomocy diamentowych frezów o kształcie walca / z LIDLA są OK./ Prawie gładką, idealna nie będzie.
pozdrawiam Małgosia
wila Kobieta

210-114 postów

 
Posty: 214
Dołączył(a): 15 paź 2012, o 21:41
Uprawiam tykwę od: 0- 4-1912



Re: jak zrobić...

Postprzez Rafikius » 8 mar 2019, o 20:55

Dzięki! Pochwaliłem forum i ..niepotrzebnie.. majl o Twej odpowiedzi juz nie przyszedł.

Dostałem specyficzne zadanie. wisząca lampa, z wyfrezowaną praktycznie całą powierzchnią tykwy, z pozostawionymi nielicznymi, rzadko rozmieszczonymi na niej symbolami. Nie będzie w niej ażurów, szkiełek, otworów. (zostaje jedynie niezfrezowany pierścień wokół dolnego otworu (gwoli wytrzymałości))

używałem frezu walca z lidla.

Czy używacie go trzymając prostopadle do powierzchni czy pod kątem jakimś?
A może wręcz poziomo, wykorzystując dłuższą powierzchnie frezu?

O dziwo - mam lepszą władzę nad frezem, gdy używam go zamocowanego bezpośrednio w Dremelu, a nie na wałku giętkim.
a jak to u Was?
Rafikius Mężczyzna

115-119 postów

 
Posty: 117
Dołączył(a): 5 sie 2012, o 10:05
Uprawiam tykwę od: 1 kwietnia 2012



Re: jak zrobić...

Postprzez wila » 9 mar 2019, o 22:32

Ja używam walca prostopadle, nigdy w życiu nie miałam tak dużej powierzchni, żeby frezować poziomo. Pewnie już zauważyłeś, że idealnej powierzchni tym walcem nie uzyskasz, trudno trzymać go dokładnie prostopadle. Próbuj z jakimiś zaokrąglonymi frezami żeby wygładzić idealnie, u mnie sprawdza się frez - gwóźdź z lekko wypukłą główką.
Bardzo jestem ciekawa Twojej lampy, pochwal się jak skończysz.
pozdrawiam Małgosia
wila Kobieta

210-114 postów

 
Posty: 214
Dołączył(a): 15 paź 2012, o 21:41
Uprawiam tykwę od: 0- 4-1912



Re: jak zrobić...

Postprzez Rafikius » 12 mar 2019, o 22:35

Co do dużych powierzchni, to czy znasz/pamiętasz lampę Przemka - globus?
Ma dość dużo przestrzeni głęboko wyfrezowanej (powierzchnie oceanów) dla mnie efekt - bomba.
i to będzie prawdopodobnie jedyny wzór jaki skopiuję dla siebie. (Mapy i globusy to taka trochę ma pasja)

Co do tego nowego projektu, to oczywiście że się nie omieszkam pochwalić.
Z tym, że to może potrwać, gdyż jest to zamówienie na prezent pod choinkę, więc mam czas by się powprawiać.
jest tez warunek konieczny, że nie może być zbyt duzo owch ciemnych (pogrzybicznych miejsc)

Najlepiej szybko i równo wybiera miąższ trzpień z końcówką do ostrzenia.
Niestety jest ona bardzo drobnoziarnista więc przy większych obrotach/mocy pali, a przy tych przy których nie pali jest zbyt słaba i Dremel się męczy.

Na fotce widać to o czym kiedyś pisałem.
Miąższ w miejscach plamek jet przebarwiony. i nie wygląda to zbyt estetycznie gdy odsłonięta jest duża powierzchnia

Obrazek
Ostatnio edytowano 14 mar 2019, o 10:37 przez Rafikius, łącznie edytowano 1 raz
Rafikius Mężczyzna

115-119 postów

 
Posty: 117
Dołączył(a): 5 sie 2012, o 10:05
Uprawiam tykwę od: 1 kwietnia 2012



Re: jak zrobić...

Postprzez Rafikius » 12 mar 2019, o 23:38

EDIT:
pogrzebałem chwilę po necie i znalazłem takie frezy:

Obrazek

Czy ktoś z Was już próbował tych szerokich i wie jak zachowują się w naszym materiale?
Rafikius Mężczyzna

115-119 postów

 
Posty: 117
Dołączył(a): 5 sie 2012, o 10:05
Uprawiam tykwę od: 1 kwietnia 2012





  • Advertisement

Powrót do Zbiory, suszenie, obróbka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

cron